Hej och hå… Tyvärr blev Hoppa tåget med Åke försenat. Jag hade hoppats komma hem i en bra tid igår, men ack så blev det inte. Jag kommenterade hos Åke att jag var borta på annat hela dagen eller egentligen redan från Fredag eftermiddag.
Men väl hemma så tog jag en kvälls fika och gjorde mig klar för att sätta mig och göra detta tema färdigt.. Men det som hände var att jag somnade halv sittande i sängen med Laptop i knä. Döm om min förvåning så vakande jag upp av att telefonen ringde, Efter det samtalet som var från sjukhuset så har telefonen gått het därifrån. Saken var att min Pappa fick åka in med ambulans igår och personalen ringde mig om allt som rör honom.
Men mer om detta en annan dag.. Hur som helst så blir det två olika inlägg då jag redan hade förberett Hoppa på tåget men fick ändra om detta när jag äntligen fått en lugn stund, Tack och lov!
Men här kommer då min bästa möbel.. Kanske inte helt oväntat att jag valt denna den här Ställbara sängen vilket jag ger 15/10! En räddare i nöden kan man säga. Dels både före och efter operationen som gjort att jag kunnat sova nån/några timmar trots hög smärta.


Nu önskar jag er alla en härlig fortsättning på helgen! =)
Inte roligt att läsa om din pappa. Hoppas att kan kryar på sig och återhämtar sig snart. Även här i huset är det antingen dödsfall eller ambulansfärder som gäller. Men så är det väl i hus med en massa 70-plussare…
Vilken fin säng! Att den blev din favo förvånar mig inte efter allt du varit med om. Var rädd om sängen;-)
Tack BP för omtanken!
Tack det gick bra med honom, han blev kvar där 2 nätter och nu är han äntligen hemma igen. Njursten är inte trevligt att få och detta skulle läkas av sig själv så att säga via naturens gång. Återbesök om ca 1 månad för att se att stenen är borta!
Sängen är helt underbart skönt att sova i även om man inte har ont i kroppen. Den underlättar väldigt mycket i många avseenden. Självklart är jag rädd om denna säng! =)
Denna köpte jag för några år sedan då innan problemen med höften kom till smärta, vilket har underlättat många gånger, bla när man blir förkyld är den bra för att höjas upp så man kan andas bra osv..
Önskar dig en fin vecka! =)
En sån säng vore fantastiskt fint å ha…ifall man är snorig får man sova halvsittandes eller bara annars byta ställning och inte bara ligg typ raklång…
Lessamt att läsa att pappsen behövt åka ambulans…det brukar vara ngt allvarligare då..hoppas det reder upp sej till det bästa.
Tack Gilla!
Jo den är toppen i många lägen om man insjuknar i något. Den har hjälpt mig i många lägen vid smärtor i kroppen, dels Höftledsoperationen, Ryggskott osv..
Ja min Pappa fick åka in pga svår smärta.. Efter undersökning och röntgen visade det Njursten, men naturens gång skall detta bli bra av sig själv. Återbesök om ca 1 månad för att se att den försvunnit?
Önskar dig en fin vecka! =)
Tack…och detsamma önskar jag Dej…
Ja njursten e inget att leka med…yngre dottern har haft det flera ggr…😟 Hoppas det ska gå bra för pappsen din
Sängen är nog de flestas favoritmöbel. Som gjord för att tillbringa många timmar per dygn – förhoppningsvis. En ställbar säng förstår jag är bra för onda kroppar.
Där har du så rätt Stefan! =)
En ställbar säng är bra för alla personer, oavsett de har smärta eller ej.. Att bli förkyld så får man svårt att andas och måste packa massa kuddar bakom sig normalt, men med denna sängen åker man bara upp när man känner att nu är det jobbigt och sänker när man känner det normalt igen osv..
Har man någon form av smärta är den såklart överlägsen att avlasta smärtan.
Men detta sagt så är den alltid bra för alla personer!
Sängen ser verkligen skön ut!
Läser detta inlägg först nu mot slutet av maj, men hoppas allt gick bra med din pappa.
Min ex-make hade också njurstensanfall och de gjorde för j…igt ont…